Divadelní návštěva nemusí být jen o usednutí do sedačky v hledišti. Studenti třídy G 4.A Gymnázia Zábřeh si představení Malého prince v Šumperském divadle připravili s velkou dávkou kreativity a odvahy – a šli na to opravdu jinak.

Už během hodin literatury vznikaly ve skupinách vlastní adaptace prvních kapitol slavné filozofické pohádky Antoina de Saint-Exupéryho. Studenti se snažili zachytit děj, náladu i poselství příběhu, rozdělit kapitoly do scén, navrhnout scénografii, rekvizity i kostýmy. Práce to byla náročná – mnozí se poprvé setkali s požadavky divadelního scénáře a museli řešit i časové posuny nebo přechody mezi jednotlivými planetami.

Výsledky jejich snažení byly vystaveny na školní nástěnce a vytvořily tak originální mozaiku představ o tom, jak by mohl Malý princ vypadat na jevišti.

A pak přišla realita. 16. dubna 2025 třída navštívila šumperské divadlo a zhlédla inscenaci v režii Václava Klemense. A jak se představení líbilo? Odpovědi nejsou černobílé – a právě to je na nich cenné.

Co zaznělo v recenzích studentů?

  • „Atmosféra byla snová až magická“

  • „Chyběla mi mysterióznost knihy…“

  • „Vedlejší role zářily – liška, růže i král sklidili velký potlesk.“

  • „Překvapilo mě, že příběh začal u prince na planetě, ne v poušti – ale fungovalo to.“

  • „Nejslabší byl paradoxně Malý princ. Přehnané emoce a hlasitost nesedly všem.“

  • „Hudba, scéna i výprava vytvořily nádherný celek.“

  • „Zvládnout adaptaci této knihy není snadné. Přesto to dopadlo dobře.“

 

Na závěr snad shrnutí z jedné z recenzí: „Inscenace přinesla nové pohledy, přitom si zachovala to podstatné – zamyšlení nad tím, co je opravdu důležité.“

Zpracování dodaných materiálů Ai

 

Tags: , ,