PODĚKOVÁNÍ ŽÁKŮM TŘÍDY G4.A ZA TŘI DIVADELNÍ PŘEDSTAVENÍ ODEHRANÁ 12.12.2013 v aule Gymnázia Zábřeh

Děkuji všem žákům třídy G 4.A za ztvárnění divadelní pohádky O princi Dafinovi, věrném Afinovi a krásné Kyralíně jménem nadšených dětí  a paní učitelek z Mateřské školy Pohádka Zábřeh, jménem spokojených a pyšných rodičů, jménem četných návštěvníků, kteří byli potěšeni velice dobrým divadelním výkonem při odpoledním představení,  i jménem svým.

Váš přístup k dětem i k nácviku a realizaci celé divadelní inscenace je příkladem praktického naplňování důležitých kompetencí, jejichž konkrétní podobu bych vám nyní chtěla ozřejmit, abyste docenili, jaký význam má vaše práce na takovémto projektu.

  1. Naplňovali jste kompetenci k řešení problémů, protože jste dokázali promyslet a naplánovat způsob řešení mnoha problémů souvisejících s realizací divadelního představení, protože jste při nácviku rozvíjeli schopnost vlastního úsudku, protože jste se nenechali odradit dílčími nezdary a vytrvale jste hledali optimální podobu inscenace a v neposlední řadě protože jste pracovali samostatně a využívali empirické postupy při řešení a na svou práci jste se uměli dívat kriticky a odpovědně.
  2. Nepochybně jste docílili naplnění kompetence komunikativní, protože jste rozvíjeli svůj kultivovaný projev, učili jste se naslouchat a porozumět druhým a získané komunikativní  dovednosti  jste využili ke tvořivé spolupráci s ostatními divadelníky.
  3. Naplňovali jste rovněž kompetence sociální a personální, neboť jste účinně spolupracovali ve skupině a na základě přijetí nových rolí v divadelní činnosti jste pozitivně ovlivnili kvalitu společné práce. Za velmi podstatné pak považuji, že jste se podíleli na utváření příjemné atmosféry v týmu, ohleduplně a s úctou při jednání s dětmi jste přispívali k upevňování dobrých mezilidských vztahů i k vytváření pozitivní představy o sobě samých, která podporuje vaši sebedůvěru a zdravé sebevědomí.
  4. Aniž bychom hovořili o tom, že utváříte svoje kompetence občanské, dařilo se vám prokázat empatické chování v praxi, projevit pozitivní postoj k umělecké tvorbě a rozvíjet individuální zájem o kulturu a tvořivost.
  5. A konečně nepřišly zkrátka ani kompetence pracovní, protože jste mnohokrát prokázali, že dokážete bezpečně používat pomůcky a nástroje a že nebráníte převzít odpovědnost za odvedenou práci.

Když si nyní vy sami, vaši rodiče či kdokoli, kdo vaši práci na realizaci pohádky sledoval, uvědomíte, že výše uvedené věty nejsou snůškou prázdných slov, ale popisem našeho společného divadelního snažení, budete moci být při ohlédnutí za dvouletou divadelní aktivitou patřičně pyšní na to, co jste dokázali.

Vaše produkční Marie Brožová